A határszabás úgy általában nem szokott könnyű lenni, különösen ha úgy
ítéljük meg, hogy veszélyes, amit a gyerkőc művel. Pl. amikor a 2 éves
megkaparint egy ollót.
A minap ez történt, a kisfiam boldogan újságolta, hogy milyen szuper
ollót talált és csattogtatta maga felé fordítva. Elsőre egy picit
megijedtem, aztán a szokásos módszerhez folyamodtam, amit mindig nagyon
szeretek demonstrálni a tanfolyamokon, mert nagyon hatásos szokott
lenni, aha-élmény annak, aki kipróbálja.
Nem kezdtem el az ujjait erőszakkal lefejteni, és/vagy kikapni a
kezéből az ollót, csak megfogtam, és mondtam, hogy ez veszélyes, adja
oda nekem. Közben nyugodt tudtam maradni, azért is, mert rájöttem, hogy
azért ez annyira nem veszélyes, olyan óriási sérülést nem tudna vele
okozni (más lett volna a helyzet valami igazán éles dologgal, ilyen még
eddig nem fordult elő, nem tudom akkor hogyan reagálnék.) Sírt, nem
akarta elengedni. Nem rángattam, csak fogtam, és nem engedtem, hogy
elrántsa. Közben mondogattam, hogy ezt le kell tenni, de adok egy másik
ollót, amivel vághat. Kértem a lányomat, hogy hozzon egy gyerekollót,
hozott is, de az nem kellett. Egy idő után mondta, hogy ő szeretné
letenni. Elengedtem, és így is lett, visszatette oda, ahol találta, majd
szorosan odabújt hozzám, és már érdekelni kezdte a gyerekolló. Vágtunk
kicsit vele, aztán elment mást játszani. A másik olló pedig ugyanott
maradt, továbbra is elérhető távolságban, de már nem vette el.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése